Predstavte si že idete po preplnenej ulici a oproti Vám idú rôzni ľudia. Jeden z nich má kvalitné sako, zacítite jeho príjemný – a určite nie lacný – parfém. Nemusíte ho poznať aby ste vedeli že si dal na svojej vizáži záležať. Vzbudzuje vo Vás otázky alebo úvahy odkiaľ asi ide a kam má človek ako on namierené. Mysľou Vám prebehne že sa určite ponáhľa na nejaké dôležité pracovné stretnutie.
Spoza tohto pána spozorujete pri strome niekoho kto je už na prvý pohľad neupravený, zarastený. Oblečenie má prinajlepšom iba špinavé ale myslím že by sme našli aj nejaké diery. Narozdiel od predošlého pána z neho nie je vôbec cítiť vábnu vôňu. Práve naopak – asi sa už dlhšie nekúpal a je to na jeho „vôni“ badať. Radšej uháňate svojou stranou tam kam máte namierené vy.
Asi už viete kam tým mierim. Je to dokonalá metafora toho, ako Vaše logo pôsobí na potencionálneho zákazníka. Buď je na ňom vidieť že Vám záleži na svojej prezentácií alebo že ju zanedbávate. Vidno na ňom či sa Vám darí a dá sa Vám veriť alebo či pôjdu radšej k niekomu kto v nich túto dôveru vzbudí.
Kvalitné logo je Váš vizuál. Je to to čo komunikuje so zákazníkom ešte predtým než by si čokoľvek o Vás prečítal alebo zistil. Vie naplno odradiť alebo vzbudiť zvedavosť a ďalší záujem. Tento fakt si mnoho ľudí neuvedomuje a preto prvé čo urobia keď začnú podnikať je, že odfláknu svoje logo. Buď nemajú žiadne – alebo ešte horšie, majú ho vytvorené amatérsky bez predošlých znalostí či už teoretických alebo praktických. To znamená že nepoznajú symboliku farieb a tvarov. Nemajú znalosti o vhodných fontoch / typy písma /. A rovnako nemajú prax vo vektorových programoch aby si vedeli vytvoriť logo ktoré sa bude dať použiť na rôznych – aj veľkoformátových tlačovinách bez straty kvality. Preto si v budúcom článku povieme „Ako vytvoriť kvalitné logo.“